Plynove vratky - Odpovedame na otazky
Odpovedáme na otázky našich zákazníkov
Niektorí zákazníci sa na nás obracajú s otázkami, ktoré sa vzťahujú na výpočet výšky štátneho príspevku a zisťujú, na koho sa obrátiť, ak si ešte nenašli poštový poukaz v schránke. Pripravili sme preto pre vás ďalšie dôležité informácie a odpovede na najčastejšie otázky ku téme vratky.
Nové informácie o vyplatení plynových vratiek
Všetkých našich zákazníkov ubezpečujeme, že ak na štátny príspevok z platby za plyn, tzv. plynovú vratku, majú nárok, bude im vyplatená vo výške zodpovedajúcej ich spotrebe. RWE úzko spolupracuje s Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky pri podaných reklamáciách, aby boli všetky otázky zákazníkov zodpovedané a štátne príspevky správne vyplatené. Vláda na tento účel vyčlenila zodpovedajúci balík financií, aby boli uhradené aj všetky prípadné reklamácie.
Poštový preukaz by ste mali mať vo svojej schránke
Poštové poukazy sú odosielané postupne na adresu trvalého bydliska každého odberateľa. Ak máte uzatvorené viaceré zmluvy, ak máte viac odberných miest, výška príspevku sa vypočíta na každé odberné miesto osobitne. Rovnako príspevok bude poskytnutý osobitne za každé odberné miesto.
Ak ste ešte poštový poukaz (v obálke od Ministerstva hospodárstva SR) nedostali alebo ste zmenili svoj trvalý pobyt, kontaktujte nás telefonicky na našej Zákazníckej linke 0850 123 998 alebo nám tieto informácie napíšte e-mailom na info@rwegas.sk. Naši zamestnanci vám ochotne poradia, ako ďalej postupovať, aby vám boli vratky doručené.
V prípade, že sa trvalé bydlisko uvedené na vašom doklade totožnosti nezhoduje s adresou uvedenou na poštovom poukaze so štátnym príspevkom, ale meno a priezvisko a ďalšie údaje sa zhodujú, Slovenská pošta vám poukaz vyplatí.
Výška štátneho príspevku sa odvíja od vašej spotreby
Výška štátneho príspevku je odvodená od vašej spotreby zemného plynu za posledné 12-mesačné obdobie, za ktoré bola vystavená faktúra. Pre overenie výšky vratky môžete vychádzať zo svojej vyúčtovacej faktúry, ktorú sme vám zasielali za fakturačné obdobie ukončené pred 1. novembrom 2015. Na účely výplaty plynovej vratky sa totiž posudzuje spotreba plynu za posledné známe 12 mesačné obdobie ukončené pred týmto dátumom.
Zákazníkom, ktorí v roku 2015 zmenili dodávateľa, je výška štátneho príspevku vypočítaná na základe údajov od distribučnej spoločnosti a údajov zistených meradlom na danom odbernom mieste za 12 po sebe nasledujúcich mesiacov.
Ak máte pochybnosti, že vám mala byť vratka vyplatená v inej výške, kontaktujte nás e-mailom na info@rwegas.sk alebo telefonicky na Zákaznícku linku 0850 123 998. Vašu výšku vratky porovnáme s dátami vašej spotreby a v prípade zistenia nezrovnalostí vám pomôžeme pri jej reklamácií.
Odpovede na často kladené otázky ku vratkám za plyn
Výšku vašej vratky môžete reklamovať. Zavolajte nám na Zákaznícku linku RWE 0850 123 998, navštívte nás na zákazníckom centre alebo nám napíšte e-mailom na info@rwegas.sk detaily o výške doručenej vratky, vaše zákaznícke číslo RWE (nájdete ho na zmluve alebo faktúre) a ďalšie informácie, ktoré považujete za dôležité. Celú situáciu okamžite preveríme a odporučíme vám, ako presne ďalej postupovať, aby ste získali správnu výšku vratky.
Odpovede na ďalšie otázky nájdete na našej web stránke o plynových vratkách.